lørdag 8. oktober 2011

Adventskalender

For 3 år siden startet jeg med å brodère adventskalender til tantegulle. Jeg gikk sykmeldt å hadde masse av tid til håndarbeid, å gulle var jo bare 8-9 mnd, så god nok tid skulle jeg ha.
Men tia går så fort, å kalenderen er fortsatt ikke ferdig. Gulle blir 4 år i februar(2012), stor nok til å ønske seg egen kalender. Så tante måtte finne en annen/midlertidig løsning på kalender problemet, for å brodère færdig, har hun ikke tid til...
Løsningen fant jeg i julekatalogen til stoff og stil. Der fant jeg et stoff som ser ut som det er brodèrt på.
Nissegutter og nissejenter + tallene. Hurra hurra

Med skråbånd, stryke viledon, ringer og bånd for oppheng, så vips har du en fin adventskalender.


















Jeg laget 2 stk, en til tantegullet og en til en person som skal få kalender av meg for siste gang!!:-(
Min førstefødte blir 20 år  på nyåret. Så dette er siste gang hun får være med på kalenderen,så da skal hun få sin egen, som er bare for henne.(det er litt trist, men en gang må man slutte) Så neste år må hun henge på gaver selv....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar